http://moneyary.blogspot.com

منتظر پیشنهادهای شما هستم

August 23, 2010

مصرف کمتر گوشت قرمز می تواند راز کاهش وزن باشد

پژوهشگران با بررسی ۴۰۰ هزار فرد بزرگسال در ۱۰ کشور اروپایی دریافتند مصرف گوشت قرمز با افزایش وزن مرتبط است؛ حتی در افرادی که به همین میزان کالری دریافت می کنند.
به گزارش خبرنگار بی بی سی ، محققان دانشگاه سلطنتی لندن می گویند: قوی ترین ارتباط در مورد گوشت فرآوری شده ( سوسیس و همبرگر) گزارش شده است.
این تحقیق حاکی از آن است که رژیم غذایی پر پروتئین نمی تواند در بلند مدت به لاغری کمک کند.
این یافته ها همچنین از پیام های بهداشت عمومی در تایید کاهش مصرف گوشت حمایت می کند.محققان دریافتند مصرف گوشت با افزایش وزن در زنان و مردان مرتبط است.
تحلیل های بیشتر نشان داد این ارتباط پس از در نظر گرفتن میزان جذب کالری، فعالیت بدنی و دیگر عواملی که می تواند بر نتایج تحقیق تاثیر بگذارد، هنوز چشمگیر بود.
به گفته این پژوهشگران در افرادی که روزانه 150گرم گوشت قرمز اضافی مصرف می کنند طی پنج سال دو کیلوگرم افزایش وزن خواهند داشت.
نتایج این بررسی با تئوری مطرح شده مبنی بر اینکه رژیم غذایی حاوی پروتئین زیاد و کربوهیدرات اندک موجب کاهش وزن می شود، در تناقض است.
اگر چه مشخص نیست چرا گوشت موجب افزایش وزن در افرادی می شود که به همین میزان کالری می گیرند؛ اما یک فرضیه حاکی از آن است که غذاهای پرانرژی مانند گوشت نحوه تنظیم کنترل اشتها را تغییر می دهد.
نتایج این تحقیقات در نشریه آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است.

2 comments:

وحید فلاحی said...

سلام
خیلی متشکر از آگاهی هایی که در رابطه با سلامتی به ما می دی .
موفق باشی.

yaz said...

این کمترین کاریه که میشه انجام داد
ممنونم از توجه ونظرت