http://moneyary.blogspot.com

منتظر پیشنهادهای شما هستم

February 23, 2010

پيشگيري از عفونتهاي آميزشي

پيشگيري از عفونتهاي آميزشي

عفونتهاي آميزشي از انواع بيماريهاي واگير دار هستند كه بطور عمده از طريق آميزش جنسي با فرد آلوده انتقال می یابد.
اين عفونتها در بيشتر كشورها شايع بوده و نقص در تشخيص و درمان آن در مراحل اوليه ممكن است عوارض و مشكلات شديدي از جمله نازايي ، حاملگي خارج از رحم ، عفونت رحم و لوله هاي رحمي ، سرطانهاي دستگاه تناسلي زنان ناهنجاري هاي مادرزادي نوزادان مرگ و مير داخل رحمي و يا دوره نوزادي و دردهاي مزمن شكمي را ايجاد نمايد بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت سالانه بیش از ۳۳۰ میلیون مورد جدید بیماریهای مقاربتی قابل درمان از جمله سیفیلیس و سوزاک در دنیا بروز می نماید و در واقع روزانه شاهد بروز حدود یک میلیون مورد جدید از بیماریهای مقاربتی در دنیا هستیم.
 در ايران گروه سني 20 تا 35 سال ، بيشترين گروه مبتلا مي باشد.
بين عفونتهاي آميزشي و انتقال ايدز ارتباط نزديكي وجود دارد . مشخص شده است كه هر دو نوع عفونت آميزشي ( بدون زخم يا زخم )را به ميزان زيادي افزايش ميدهند . يكي از دلايل بروز عفونتهاي مسري جنسي كه ايدز يكي از مهلك ترين آنهاست ، رفتارهاي جنسي نا ايمن در افراد جوان است.
محيط دستگاه تناسلي زن بگونه اي است كه احتمال ابتلاي زنان به عفونتهاي تناسلي بيشتر از مردان مي باشد و اين عفونتها براي زنان مسائل و مشكلات بيشتري بوجود مي آورند . اما مردان هم دراثر عفونتهاي تناسلي ممكن است دچار ناباروري ، درد طولاني مدت و بيماريهاي خطرناك ( ايدز و …) شوند .
شكايات شايع در عفونتهاي آميزشي
درد زير دل ، مقاربت دردناك ، ترشحات مهبلي خونريزي زياد و طولاني مدت ، سوزش ادرار ، عادت ماهيانه دردناك ، تب و گاهي تهوع و استفراغ و خونريزي در فواصل عادات ماهيانه يا در زمان نزديكي.
شكايات شايع مردان
در اكثر مواقع مردان فاقد علائم واضح باليني هستند ولي بطور كلي ميتوان به سوزش ادرار ، تب ، خروج چرك از مجراي ادراري اشاره كرد.
علائم باليني شايع بيماري
در معاينه بيماران علائم ذيل مشاهده مي گردد:
زنان : وجود ترشحات چركي ، زخمي يا شكننده بودن دهانه رحم ، زخم تناسلي
مردان : تورم غدد لنفاوي ناحيه كشاله ران ، تورم پوست بيضه ها ، خروج چرك از مجراي ادرار.
يكي از علامتهاي مهم عفونتهاي آميزشي وجود زخم ، تب خال يا زگيل تناسلي است
سوزاك كه يكي از شايعترين بيماري هاي مقاربتي است ، در مردان با علائمي همچون ترشح چرك از مجراي ادرار ، تكرر و سوزش ادرار ، درد در موقع ادرار كردن و در هنگام تماس جنسي همراه است ، بانوان اكثراً بدون علامت هستند اما مجراي تناسلي و گردن رحم فرد مبتلا آلوده كننده است.
همه عفونتهاي آميزشي علامت ندارند(قابل توجه آقایان) . به همين علت براي
تشخيص دقيق لازم است از معاينه يا آزمايش كمك گرفته شود.
پيشگيري
رعايت اصول اخلاقی و بهداشتی در روابط جنسی و نداشتن رفتارهای جنسی پرخطر
وفاداری به همسر و داشتن رفتار جنسی مسوولانه
خویشتن داری در هنگام تجرد و اجتناب از روابط جنسی نامشروع قبل از ازدواج
استفاده از كاندوم .
شستشوي دستگاه تناسلي و همچنين ادرار كردن بعد از تماس جنسي .
شستشو و انتخاب لباس زير مناسب .
درمان
نكته مهمي كه در درمان بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه
در موقع درمان افراد مبتلا ، علاوه بر درمان بیمار ، باید همسر و شریک جنسی او نیز درمان شود. در غير اينصورت ، چون بیماری مسری است، چرخه انتقال ادامه می یابد. افراد مبتلا تا بهبودی کامل باید از تماس جنسی خودداری کنند و این خودداری تا از بین رفتن علائم و تكميل دوره درمان باید ادامه داشته باشد. در غير اينصورت لازم است در تمام مراحل نزدیکی از کاندوم استفاده نمایند.
درمان هريك از انواع عفونتهاي آميزشي ، مخصوص و متفاوت است اما روش درمان آنها ، ممكن است شبيه يكديگر باشد . نكته مهمي كه بايد در درمان عفونتهاي تناسلي به آن توجه كرد شروع به موقع و زود هنگام درمان است.
ممكن است براي درمان عفونتهاي آميزشي از داروهاي خوراكي ، تزريقي و يا موضعي استفاده شود . داروها بايد بطور كامل،مصرف شوند. درمان ناقص علاوه بر باقي ماندن بيماري ، مي تواند مقاومت دارويي نيز ايجاد كند.

1 comment:

Anonymous said...

Tanx Tanx Tanx
Very Useful.