http://moneyary.blogspot.com

منتظر پیشنهادهای شما هستم

August 23, 2010

مصرف کمتر گوشت قرمز می تواند راز کاهش وزن باشد

پژوهشگران با بررسی ۴۰۰ هزار فرد بزرگسال در ۱۰ کشور اروپایی دریافتند مصرف گوشت قرمز با افزایش وزن مرتبط است؛ حتی در افرادی که به همین میزان کالری دریافت می کنند.
به گزارش خبرنگار بی بی سی ، محققان دانشگاه سلطنتی لندن می گویند: قوی ترین ارتباط در مورد گوشت فرآوری شده ( سوسیس و همبرگر) گزارش شده است.
این تحقیق حاکی از آن است که رژیم غذایی پر پروتئین نمی تواند در بلند مدت به لاغری کمک کند.
این یافته ها همچنین از پیام های بهداشت عمومی در تایید کاهش مصرف گوشت حمایت می کند.محققان دریافتند مصرف گوشت با افزایش وزن در زنان و مردان مرتبط است.
تحلیل های بیشتر نشان داد این ارتباط پس از در نظر گرفتن میزان جذب کالری، فعالیت بدنی و دیگر عواملی که می تواند بر نتایج تحقیق تاثیر بگذارد، هنوز چشمگیر بود.
به گفته این پژوهشگران در افرادی که روزانه 150گرم گوشت قرمز اضافی مصرف می کنند طی پنج سال دو کیلوگرم افزایش وزن خواهند داشت.
نتایج این بررسی با تئوری مطرح شده مبنی بر اینکه رژیم غذایی حاوی پروتئین زیاد و کربوهیدرات اندک موجب کاهش وزن می شود، در تناقض است.
اگر چه مشخص نیست چرا گوشت موجب افزایش وزن در افرادی می شود که به همین میزان کالری می گیرند؛ اما یک فرضیه حاکی از آن است که غذاهای پرانرژی مانند گوشت نحوه تنظیم کنترل اشتها را تغییر می دهد.
نتایج این تحقیقات در نشریه آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است.

August 18, 2010

کاهش و کنترل طبيعي قند خون

دو عدد باميه متوسط را شسته و انتهاي آنها را جدا کنيد . سپس از وسط آن دو قطعه باريک ببريد . دو قطعه بريده شده را درون يک ليوان آب بيندازيد .
روي ليوان را با درپوشي بپوشانيد و در دماي طبيعي اطاق در طول شب نگهداريد .
صبح زود پيش از صرف صبحانه دو قطعه باميه را از ليوان خارج کرده و آب درون ليوان را نوش جان کنيد .
اين کار را بصورت روزانه انجام دهيد .
پس از دوهفته شاهد کاهش چشمگير و ملموس قند خونتان خواهيد بود

با تشکر از فرزین برای ارسال این مطلب

August 14, 2010

کم تحرکی و بی تحرکی خطرناکتر از سیگار است

تنبل‌ها بیشتر از سیگاری‌ها می‌میرند

نتایج مطالعاتی نشان می دهد، افراد تنبل بیشتر از افرادی که دخانیات استعمال می کنند به مرگ زودرس مبتلا می شوند.
 نتایج تحقیقاتی که در موسسه بهداشتی و درمانی پایتخت شیلی انجام شده، نشان می دهد نسبت افرادی که بخاطر تنبلی به مرگ زودرس مبتلا شده اند بیشتر از افرادی است که بخاطر مضرات استعمال دخانیات فوت کرده اند.
این مطالعه علمی براساس تحقیقات میدانی در بازه زمانی پنج ساله و بر روی بیش از ۵۰ هزار نفر از ۲۰ شهر در آمریکای جنوبی صورت گرفته است.
در این تحقیقات مشخص شده است ۶۸۰۰ نفر از افراد بالای ۳۵ تا ۶۰ ساله ای که در سال ۲۰۰۵ فوت کرده اند، هیچ گونه فعالیت ورزشی نداشته‌اند، در مقابل این گروه تنها ۵۷۰۰ نفر بخاطر استعمال دخانیات و یا سرطان ریه فوت کرده اند.
یکی از پزشکان ناظر در این تحقیقات می گوید: تنبلی خود مستقیما باعث مرگ افراد نمی شود، بلکه تبعات تنبلی و کم تحرکی سبب بیماری های مختلفی همچون چاقی مفرط و یا ایجاد چربی در بدن می شود. او می افزاید تنبلی در جوانان شیوع بیشتری هم دارد.
وی می افزاید: ۳۷ درصد مرگ و میر مردان در سال ۲۰۰۵ مربوط به کم تحرکی آنان بوده است که این نسبت در زنان به نسبت ۳۰ درصد بوده است.

August 10, 2010

بنظر می‌رسد ازدواج کردن برای مردان بسیار خوب است اما همیشه برای زنان فواید به دنبال ندارد

پژوهشگران می گویند هر چند ازدواج تاثیرات مثبتی را در هر دو جنس دارد، اما ذی نفع اصلی آن مردان میباشند. مردان در تمام اموری که ازدواج در آنها تاثیر دارد، منفعت بیشتری بدست می آورند و انتفاع زنان از ازدواج در صورتی حاصل میشود که یک رابطه  زناشویی مطلوب و کانونی گرم و صمیمی ایجاد شود.
 در حالیکه به نظر میرسد مردان کمتر تحت تاثیر کیفیت زندگی مشترک خود قرار میگیرند و بطور ساده و اولیه به محض تأهل از مزایای آن بهره مند میشوند، به عبارت دیگر نفس عمل ازدواج باعث بهبود زندگی مردان میشود، اما بهبود زندگی زنان تحت تأثیر کیفیت زندگی زناشویی خواهد بود.


 ازدواج و تشکیل زندگی مشترک در واقع تشکیل یک کانون اجتماعی است. این بدان معنی است که همراه با مفهوم ازدواج یکسری انتظارات وابسته به فرهنگ نیز وجود دارد و بدینگونه افراد با این اقدام کاری بیش از شروع یک زندگی ساده با همسر را آغاز میکنند و در واقع با این عمل خود را به مجموعه ای از قوانین قرار دادی و انتظارات متصل میسازند. انها در مقام همسر و والد مورد انتظارات دیگران قرار میگیرند و از دیدگاه سایرین باید رفتاری متفاوت از زمان تجرد داشته باشند.
اما اگر شوهر جوانتر باشد امید به زندگی در خانمها بیشتر خواهد شد.
نتایج این تحقیقات در مجله Demography منتشر شده است .


August 02, 2010

نوشیدن قهوه مانع از ابتلا به سرطان دهان می شود

آنهایی که به طور منظم قهوه می نوشند ۳۹ درصد کمتر از دیگران در خطر ابتلا به سرطان های دهان و حلق قرار دارند
پژوهشگران دانشگاه یوتا دریافته اند که آنهایی که به طور منظم قهوه می نوشند ۳۹ درصد کمتر از دیگران در خطر ابتلا به سرطان های دهان و حلق قرار دارند.
نتایج این تحقیق که از بررسی ۹ مطالعه انجام شده در اروپا، آمریکا و آمریکای مرکزی به دست آمده ، نحوه عادت به مصرف قهوه در پنج هزار بیمار سرطانی را با بیش از ۹ هزار فرد سالم مقایسه کرده است .
آنها همچنین عادت به سیگار کشیدن ، نحوه رژیم غذایی و مصرف الکل را نیز در این افراد مورد بررسی قرار دادند .
براین اساس بعضی از هزار ماده شیمیایی موجود در قهوه از جمله آنتی اکسیدان ها می توانند در برابر بسیاری از انواع سرطان جنبه حفاظتی داشته باشند.
اگرچه محققان می گویند نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز می تواند از ابتلا به سرطان دهان پیشگیری کند اما پزشکان بر این عقیده اند که افراد باید در نوشیدن قهوه اعتدال را رعایت کنند چرا که کافیین موجود در آن می تواند ضربان قلب و فشار خون را بالا ببرد.
سالانه ۵۵۰۰ انگلیسی به سرطان در لب، زبان، لوزه، لثه و دیگر بخش های دهان مبتلا می شوند که هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد بر اثر ابتلا به این سرطان ها جان خود را از دست می دهند.
نتایج این تحقیقات در نشریه “اپیدمی شناسی، نشانگر زیستی و پیشگیری از سرطان ” انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان منتشر شده است.